Flevo heren winnen ook in Winterswijk

Op zaterdagmiddag 30 september 2023 stond alweer de tweede waterpolowedstrijd van het seizoen op het programma voor Flevo Nijkerk Heren 1. De Nijkerkers trokken vanuit alle windstreken van Nederland (een enkele zelfs vanaf Texel) naar Winterswijk en waren na een lange reis vastberaden om de overwinning mee naar huis te nemen. Vlak voor aanvang van de wedstrijd ontstond er nog even lichte paniek bij de bezoekers, omdat de blauwe caps nog thuis Nijkerk lagen. Door hier en daar wat caps te lenen, kon de wedstrijd gelukkig toch nog aanvangen.

Door de capjes commotie voor de wedstrijd, begon Flevo met weinig focus aan de wedstrijd. Daardoor ging de wedstrijd in de eerste helft gelijk op. Na een uitsluiting van Matthijs Jut scoorde WWV het eerste doelpunt na anderhalve minuut via de onderkant van de lat. Patrick Zwart bracht de Nijkerkers direct daarop langszij door een penalty te benutten. Het vervolg van de eerste helft werd getekend door veel uitsluitingen, die geen hoog conversiepercentage hadden. De score bleef gelijk opgaan met enkele doelpunten van de midvoor van WWV en twee penalty’s voor Flevo, met een uiteindelijke ruststand van 5-4.

In de tweede helft maakte Flevo het verschil door over te schakelen van een man-op-man pressing naar een zoneverdediging. De doelpunten van de midvoor van WWV die in de eerste helft via onderkant lat of binnenkant paal in het doel van Roel Gijtenbeek verdwenen, veranderden in afstandsschoten die geblokt werden of die een meter over het doel vlogen. In de aanval herpakte Flevo de focus. Met counters van Patrick Zwart en Matthijs Jut sloegen de Nijkerkers een gat. Ad van Twillert gaf de doorslag met een gevoelig boogballetje in de verre hoek. Eindstand: 8-11.

Na afloop feliciteerden de ploegen elkaar voor een geslaagde pot waterpolo. Als blijk van Winterswijkse sportiviteit werden de bezoekers ook nog (onbedoeld) getrakteerd op enkele schalen bittergarnituur. De volgende wedstrijd van Flevo is op 7 oktober in Ermelo.

Doelpunten: Matthijs Jut (4), Patrick Zwart (3), Jelle Wiersma (2), Wouter Haandrikman en Ad van Twillert (1).