Flevo dames winnen ook 3e wedstrijd

Afgelopen zaterdag 30 september speelden de dames van Flevo tegen het tweede damesteam van De Rijn. Het was een late wedstrijd. De wedstrijd begon om 21:35, dus moesten de dames pas om kwart over 8 uit Nijkerk vertrekken. Daarna gingen we met zijn tienen onderweg naar Wageningen. Voor de wedstrijd vertelde speler/coach Margrita Bolink wat ze die wedstrijd graag wilde zien.

De eerste periode begon met een rommelige bal van Jette Bokkers die resulteerde in een 0-1. Daarna was het Vera Molan die de 0-2 scoorde. Aan het einde van de eerste periode kregen de Flevo dames een strafworp die Jette Bokkers netjes in de hoek van het doel wist te gooien. Dit zorgde ervoor dat de eerste periode werd afgesloten met een 1-3 voorsprong voor de dames.

Margrita Bolink vertelde de dames dat het spel verdedigend goed op dreef was, maar dat de passes niet helemaal lekker aankwamen. Dat was iets waar ze de tweede periode goed op moesten letten. Aan het begin van de tweede periode kwam Jette Bokkers door. Dit resulteerde in een 1-0 situatie met de keepster. De perfecte mogelijkheid voor Bokkers om de score te veranderen naar 1-4. Later deze periode was het weer Bokkers die de bal in het doel wist te krijgen. Dit keer door een goede pass van Vera Molan, die in kwam zwemmen vanaf de zijkant, waardoor Jette Bokkers de bal met een backhand in het doel wist te tikken. Dit zorgde voor de 1-5. Aan het einde van de tweede periode was het een actie van Miranda van de Vliert die bijna resulteerde in een doelpunt, die uiteindelijk net in het doel werd getikt door Lara van de Vliert. Daardoor werd deze periode afgesloten met 1-6.

Toen was het tijd voor de derde periode. Een pass op de midvoor Jette Bokkers zorgde voor de 1-7. Daarna was het weer Bokkers die door een goede actie op de midvoor de bal in het doel wist te schieten. Dit zorgde voor de 1-8. In een van de vele man-minder situaties van deze wedstrijd zagen de tegenstanders de mogelijkheid om de stand te veranderen. Dit maakte dat de dames van Flevo de laatste periode ingingen met een 2-8.

Voor de vierde periode begon, greep Margrita Bolink nogmaals aan dat de passes beter moesten, maar dat de dames verder lekker bezig waren en goed samen aan het spelen waren. Het was Lara van de Vliert die het eerste doelpunt van de laatste periode maakte. Zij kreeg een strafworp en wist die netjes in het doel te gooien om het negende doel van Flevo te noteren. Halverwege de laatste periode was het Vera Molan die een strafworp nam en hem netjes in de hoek van het net wist te knallen. Wat de score 3-10 maakte. Na nog 2 doelpunten van de dames van De Rijn sloot de wedstrijd met 5-10. De dames van Flevo namen de drie punten mee naar Nijkerk.

Volgende week spelen de dames een thuiswedstrijd tegen PFC Rheden. De wedstrijd start om 20.00 uur in het Jaap van der Krol bad.

Doelpunten Flevo: Jette Bokkers (6), Vera Molan en Lara van de Vliert (2).