Flevo dames winnen vierde wedstrijd op rij

De waterpolo dames uit Nijkerk speelden afgelopen zaterdag hun vierde wedstrijd van het seizoen. Na drie overwinningen op rij was het team erg gemotiveerd om deze reeks door te zetten tegen PFC Rheden. De opdracht van coach Ronald Bokkers was pressing op het hele veld en gebruik maken van inzwemacties.

De wedstrijd kwam moeilijk op gang maar het was Leonie van Keulen wist de bal na 2 minuten speeltijd toen in het net te krijgen met een keurige intikbal. Kort hierna werd duidelijk dat het een duw- en trekwedstrijd werd met veel uitsluitingen. Uitsluitingen die niet allemaal benut werden, maar weer was daar Leonie van Keulen die de bal vanuit een man-meersituatie prima in de korte hoek binnenschoot. Na een overtreding door de dames PFC Rheden, die resulteerde in een strafworp die netjes werd binnengeschoten door Jette Bokkers, werd de eerste periode afgesloten met een voorsprong van 3-0 voor Flevo. Dankzij uitstekend keeperswerk van Nora Doornhof, kwam de tegenpartij het eerste part niet tot scoren.

Bij de start van het tweede liet PFC Rheden het er niet bij zitten en scoorde kort op elkaar 2 doelpunten waardoor de voorsprong verkleind werd en de tegenpartij weer helemaal terug in de wedstrijd was. Gelukkig was daar Lara van de Vliert die de bal kreeg van Vera Molan en de bal via de korte hoek het net in wist te werken. Lara van de Vliert vergrootte de voorsprong kort daarna met een mooie actie vanaf de midvoor waar ze om haar verdedigster heen draaide en de bal rakelings boven het hoofd van de keepster in het doel gooide. Na nog een paar uitsluitingen aan de kant van PFC Rheden was ook dit part ten einde en zat de eerste helft van de wedstrijd erop met een mooie stand van 5-2 voor de dames van Flevo.

De dames begonnen het derde part met de bal en na weer een uitsluiting aan de kant van de tegenstanders was het dit keer Miranda van de Vliert die de bal via Thalia Zwart strak in de lange hoek schoot. Dit doelpunt werd al snel beantwoord door de tegenpartij die de een van de schaarse fouten van Flevo wist te benutten met een doelpunt. De vierde en laatste periode begon met een doelpunt aan de kant van Rheden. Lara van de Vliert had hier meteen een antwoord op door de bal strak in de kruising binnen te schieten. De wedstrijd kwam ten einde met een laatste man-meersituatie waar Eva Schoon de keeper in verwarring bracht waardoor deze verkeerd kwam te liggen en Charlotte van Hamersveld de bal met gemak binnen schoot. Dit resulteerde in een 8-4 eindstand. Een wedstrijd met een uitstekend resultaat en een schoolvoorbeeld van teamwork.

Nu hebben de dames een korte rustperiode, op 4 november staat de eerstvolgende wedstrijd gepland. De dames spelen dan om 18.00 uur tegen de Houtrib/Deltasteur (SG) in zwembad De Steur in Kampen.

Doelpunten: Lara van de Vliert (3), Leonie van Keulen (2), Jette Bokkers, Charlotte van Hamersveld en Miranda van de Vliert (1).