Heren Flevo te sterk voor Natare (Aalten)

Zaterdag 11 januari speelde Flevo H1, onder begeleiding van coach Hans de Groot, in het Jaap van der Krol bad in Nijkerk tegen de mannen van Natare H1 uit Aalten. Ondanks dat de mannen uit Aalten op de twaalfde plek in de competitie staan was de boodschap van aanvoerder Jelmer duidelijk. Flevo H1 zou niet laconiek aan de wedstrijd beginnen, maar juist alles moeten geven vanaf de eerste periode. Een combinatie van letsel en ideale wintersport omstandigheden zorgde ervoor dat het aan de jonge heren van Flevo was om op te staan en het team op sleeptouw te nemen.

Flevo H1 - coaching Hans de Groot

Coach Hans de Groot geeft instructies

De openingstreffer van Flevo komt vanuit de tweede lijn door Matthijs Jut, die de bal strak in de hoek legt. Ook Natare weet een doelpunt te scoren via hun man op de midvoor positie. Als reactie hierop laat Patrick Zwart zien dat ook Flevo H1 een sterke midvoor heeft en maakt daarmee de 2-1 voor Flevo. Een ongelukkige strafworp in het nadeel van Flevo zorgt ervoor dat Natare een aansluitingstreffer weet te scoren. Beide teams scoren nog een enkel doelpunt waarmee de eerste periode eindigt in een 3-3 gelijkspel.

In de tweede periode is het moeizaam voor Flevo om de aanvallen afteronden bij het aanpassen op de midvoor. Natare pakt als eerste de voorsprong maar Patrick Zwart weet te voorkomen dat de wedstrijd omslaat in het voordeel van Natare. Door onder andere goede inzwem acties blijft Flevo kansen creëren. Het is uiteindelijk Patrick Zwart die deze periode zeker 3 doelpunten weet te scoren voor Flevo. De zwaarbevochte tweede periode eindigt echter opnieuw in een 3-3 wat de totale stand brengt naar een 6-6.

De derde periode ziet een enorme kanteling richting Flevo. Flevo weet vaak op de contra’s te scoren. Ook gaan er meer ballen via de midvoor Ivar Loos raak. Natare weet niet wat ze overkomt en de vierde periode eindigt met een forse 6 doelpunten van Flevo. Eindstand derde periode: 12-6.

Waar het publiek vol smacht zat te wachten op meer prachtige doelpunten van Flevo werden er maar weinig kansen benut in de vierde periode. Het spel van Natare vertraagde waardoor er aan beide kanten langzamer. De meest jeugdige speler van Natare wist nog een onverwachte taterbal te scoren wat veel gejubel opleverde van zowel Flevo als Natare. De wedstrijd werd afgesloten door een laatste aanval op de contra van Flevo waarbij Matthijs Jut zijn tweede doelpunt wist te scoren. De wedstrijd eindigt met een eindstand van 14-8 in het voordeel van Flevo H1.

Eindstand Flevo 1 - Natare 1

Eindstand wedstrijd Flevo Heren 1

De volgende wedstrijd vindt plaatst op 11 maart 18:45 uur tegen De Woelwaters H1 in het zwembad de Koploper in Lelystad. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden waarbij Flevo, momenteel vierde in de competitie, tegen degene boven hun op positie drie mag gaan spelen.

Doelpuntenmakers: Patrick Zwart (6), Ivar Loos (3), Matthijs Jut (2), Jelle Wiersma (2), Ingmar Loos (1).